5 kroków - Jak wybrać FOTOBUDKĘ na wesele?

Wśród pomysłów na dobrą zabawę na weselach oraz wszelkich imprezach i uroczystościach jest fotobudka. W tym poście omówimy pokrótce jak można wykorzystać fotobudkę na weselu. Oczywiście pomysłów jest cała masa ale dziś postaramy się omówić jak wykorzystać fotobudkę maksymalnie aby wszyscy weselnicy zdążyli się nią nacieszyć a uwierzcie nam, że chętnych jest zawsze więcej niż liczba gości weselnych!

W punktach co warto wiedzieć o fotobudce na weselu - fakty i mity -
mówimy jak jest:

  1. Fotobudka nie zastąpi fotografa

    Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: fotobudka jest zwykle dużym urządzeniem przygotowanym do robienia weselnych crazy foć jedynie w obszarze do tego wyznaczonym czyli obok fotobudki. Nikt z fotobudką nie jeździ po całej sali weselnej, nie podejdzie do stołu, nie zrobi dynamicznego ujęcia w tańcu.
    Oczywiście w związku z tym fotobudki są co najmniej o 50% tańsze niż usługa fotografa.

    Dlatego też nie zakładajcie nigdy, że fotobudka zastąpi Wam fotografa na weselu.


  2. Przyjemność na godziny - fotobudka cennik :)

    Zwykle fotobudki na weselach wynajmuje się na godziny. Minimalna długość pracy fotobudki na weselu to standardowo dwie godziny. Koszty wynajmu fotobudki na wesele na pewno wzrosną za jakiś czas ze względu na rosnące koszta materiałów eksploatacyjnych a przytoczone poniżej ceny są aktualne na czas pisania tego posta. Ceny wahają się przy tym od 750 zł (przy domorosłych fotobudkach nawet taniej; tu opisujemy rzeczywistość "najtańszych" fotobudek) do 1000 zł / 2h za profesjonalne fotobudki. Należy jednak pamiętać by kierować się w tym wypadku rozsądkiem i wybierać raczej oferty ze środka widełek by nie przepłacać lub wynajmowanie czegoś niepewnego. Ale 2 godziny to zwykle jest mało, więc najczęstszym okresem zamówienia fotobudki są 3 godziny jako, że w tym czasie na średniej wielkości weselu przynajmniej raz każdy powinien zdążyć w tym czasie zrobić sobie crazy focię. Jak to określić? Przeczytacie poniżej. Średnia cena za 3 godziny to ok 1300 zł zwykle z dojazdem do 50 km poza miejscowość macierzystą fotobudki. 4 godziny to już tylko 1600 zł a każda kolejna godziny 200 zł więcej. A więc coraz mniej za każdą kolejną godzinę.

    Oczywiście ponieważ te lepsze fotobudki mają wiele atrakcji dodatkowych jak np. możliwość wysyłania zdjęć na:

    • facebook
    • twitter
    • e-mail
    • komórkę
    • czy nawet krótkie nagrania video na youtube
    • hostessa w przebraniu
    • indywidualny szablon zdjęć 
    • dodanie waszych twarzy do szablonów
    • GreenScreen czyli efekt nakładania dowolnego tła (taki jak obserwujemy codziennie w prognozie pogody w telewizji :) )
    • Lepsze fotobudki oferuję również eleganckie boksy fotograficzne (jak np. MagicBOX ) dające gościom komfort i wyjątkowość robionych zdjęć.


    Są to zwykle opcje dodatkowo płatne ale tutaj warto się zastanowić i zamówić fotobudkę na dłużej np 4 godziny i potargować się o darmowe wysyłanie np. fotek na e-mail, facebook'a, darmowy dojazd albo hostessę ;)

    Wszystko oczywiście zależy od oferty fotobudki. Jeśli w ofercie fotobudka nie ma tylu atrakcji wtedy nie będzie się o co targować - to kolejny argument za wyborem profesjonalnej fotobudki.


  3. Na jaki czas / Na ile godzin wynajmować fotobudkę?

    Jak zawsze u każdego w tym momencie przejawia się instynkt oszczędzania. Wiadomo im krócej będzie fotobudka tym taniej. Nie należy też przesadzać i wynajmować fotobudkę na całe wesele - za wyjątkiem bardzo dużych wesel. Decyzję podejmujemy rozsądnie i trzeźwo. O czasie fotobudki na weselu powinny decydować dwie rzeczy:

    • Ilość gości

      gości początkowo nieufni z biegiem czasu wszyscy chcą mieć crazy focie z fotobudki. 2 godziny wystarczają w takim wypadku na naprawdę kameralne wesela 50-80 osób.
      Jednak przy większych weselach (100 osób i wzwyż) sytuacja jest inna. O ile również każdy chce mieć szaloną fotkę z fotobudki to pojawiają się też osoby albo grupy przyjaciół, które chcą mieć kilka zdjęć z różnymi osobami. Są to zwykle grupki młodych ludzi ale bardzo często nawet seniorzy wpadają w zapał i rytm zabawy z fotobudką. Dlatego warto pomyśleć o zapasie godzin. 3 godziny to jest minimum zamówienia jeśli chcemy aby nasi gości nie byli zawiedzeni, że nie zdążyli zrobić sobie zdjęcia.
       
    • Ilość młodych ludzi

      Seniorzy to ludzie obdarzeni bardzo często ogromną masą pozytywnej energii i poczucia humoru. I mimo faktu, iż to młodzież zwykle dominuje zabawę z fotobudką to jednak pamiętajcie, że nie tylko oni będą chcieli mieć pamiątkę z wesela.

      Jeśli więc macie wśród zaproszonych gości większą część młodych ludzi liczcie się z faktem, że będą oni po kilka razy korzystać z zabawy z fotobudką co jest zupełnie naturalne. Przecież po to jest wesele aby się dobrze bawić! Oczywiście na każdym weselu jest kilka osób z mocnym przekonaniem o swoim powołaniu do modelingu fotobudkowego ale w takich sytuacjach interweniuje animator czuwający nad poprawnym przebiegiem zabawy.

       
  4. Animator

    Zwykle każda fotobudka posiada swojego animatora tj. osobę pilnującą aby każde zdjęcie wyszło. Animator prowadzi zabawę z fotobudką będąc czymś w rodzaju fotobudkowego wodzireja. Jego rolą jest zapewnienie aby kazde zdjęcie wyszło.
    Animator dobiera stroje, ustawia gości proponuje scenariusze zabawy, jednym słowem jest sercem zabawy z fotobudką nie tylko na weselach.

    Można powiedzieć, że fotobudka składa się się z animatora plus fotobudki właściwej ;)

    Dobry animator to zwykle osoba młodsza (bo w tym fachy po prostu trzeba być zwinnym ;) ) i lubiąca dobrą zabawę. Zwykle już podczas rozmowy telefonicznej wyczujecie czy rozmawiacie z kimś starszym czy młodym wdrożonym w arkana współczesnej zabawy i wymiany informacji przez sieci społecznościowe. To bardzo ważne zarówno przed jak i po zabawie - szybki kontakt i dopasowanie do waszego poziomu komunikacji elektronicznej.
  5. Lokalizacja fotobudki na weselu

    Gdzie ulokować fotobudkę na weselu żeby była widoczna i goście weselni ją widzieli a jednocześnie aby nie przeszkadzała w tańcu?

    • Ważne jest też aby nie postawić fotobudki w przejściu np. do kuchni bo chodząca obsługa i kelnerzy będą się na wzajem z gośćmi blokować.

    • Ze względu na wynajmowanie fotobudki na godziny musimy się też liczyć z tym,  że w trakcie wesela obsługa będzie musiała wnieść, zamontować fotobudkę a po upływie czasu zabawy rozmontować ją i wynieść cały sprzęt.
    • Pamiętajcie, że fotobudka to nie tylko sprzęt i obsługa. Prawie zawsze do fotobudki ustawia się kolejka. Jeśli fotobudka jest fajna i ma dobrego animatora to nawet bardzo długa! W ekstremalnych wypadkach nikt nie tańczy tylko pilnuje miejsca w kolejce by zdążyć przed odjazdem fotobudki zrobić sobie minimum jedno zdjęcie (taka sytuacja ma miejsce gdy osoba zamawiająca zamawia fotobudkę jedynie na dwie godziny chcąc zaoszczędzić ale do ilości gości dwie godziny to w 90% przypadków za mało). Na temat czasu wynajęcia fotobudki więcej w następnym punkcie.
       
    • Gdzie najlepiej ustawić fotobudkę?  Najlepiej poprosić obsługę fotobudki aby ustawiła sprzęt gdzieś blisko drzwi głównych albo bocznych, ale tak aby nie tarasować jednocześnie przejścia dla wychodzących i wchodzących gości. Pamiętajcie, że koło fotobudki zwykle jest kolejka tamująca przejście lub taniec jeśli chcielibyście postawić fotobudkę na parkiecie.

    To 5 punktów o których musicie pamiętać wybierając fotobudkę na ten wyjątkowy dzień na Wasze wesele.
    Mamy nadzieję, że pomogliśmy Wam i rozwialiśmy wiele wątpliwości i pytań dotyczących funkcjonowania fotobudek na weselu.

    Macie pytania? Chcecie się czegoś dowiedzieć odnośnie najnowszych fotobudkek? Napiszcie do nas chętnie specjalnie dla Was zgłębimy temat i odpowiemy na łamach naszego bloga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz